Sunday, February 3, 2008

Pendekar Golf

Suatu pagi yang indah. Di Kinrara Golf Club, Puchong. Hari itu. Kasta aku telah berubah! Dari seorang pemerhati golf, jadi seorang pemain golf. Walaupun hanya di driving range! Pagi tu, berbekal seratus biji bola golf dan beberapa batang kayu golf. Berjenama Dunlop. Aku ambik iron no 5. Iron terbaik untuk test power. Itu kata orang. Aku ikut saja. Maklumlah, amatur.

Bola pertama. Untuk pukulan pertama. Aku betulkan kuda-kuda. Tonggekan punggung. Sambil mengacah-acah bola dengan pukulan angin. Ku tarik nafas. Baca mentera Semerah Padi. Buat kuat urat-sendi. Seluruh urat dan otot ku kerah. Terus melibas kayu golf sekuat hati. ZuUpppppp..!!! TinGgggg!!! Panggg!!. Aku rasa lain macam. Kenapa bunyinya lain? Ku tengok bawah. Bola golf masih ada. Tapi kayu golfnya tinggal setengah. Patah dua! Kukutip kayu golf yang patah. Sambil berkata pada teman disebelahku..” Sorryla Yeop..aku keturunan pendekar. Tak boleh main golf. Mesti patah besi dia..” sambil kawanku tergelak ibarat anak kucing kena geletek…..

Ps: Itulah kali pertama dan mungkin yang terakhir aku main golf ….. Aduhaiii

2 comments:

Anonymous said...

ha ha ha

Pertama kali aku driving.Lama dulu.

Bola terasa kena. Aku pandang sayup ke depan.

50m. Tak ada

100m. Tak ada

150m. tak ada

200m. Uih? takkan sampai ke sana.

Hek elehh...bola bergolek dua kaki di depan.

ya ya..Tee memang disebut sama dengan teh perisa.

OmbakHijau said...

Po,

Hahaha..biasalah Po, Tiger Wood pun dulu macam tu jugak..