Thursday, January 17, 2008

Epilog dari Tokyo ( 1)

Part 1

Kami ber-enam. Di jemput untuk satu kursus Jalur Lebar (Broadband) di Shinagawa, Tokyo. Aku. Dua dari Oman. Satu Thailand. Satu Cambodia. Satu India. Kami berkampung di Prince Hotel, Shinagawa, Tokyo. Semua disponsor. Dari tiket kapal terbang. Makan. Minum. Tidur. Bak kata semua. Cuma aku. Beg overloaded. Bukan sebab bawak baju. Tapi penuh dengan rendang, sambal, kari dan serunding. Cap Brahimm & Adaabi. Perut melayu la katakan. Lagipun mak aku kata. Aku allergic makan Sushi. Nanti cacing keluar di mata.

Part II

Masa di Shinagawa, Tokyo. Kawan aku dari Oman, Said Al-Joker. Tiba-tiba dapat idea nak pergi Disco. Ahh sudah. Aku kata. Apa pulak si Arab ni merapu. Aku joget lambak pun tak reti. Nak suruh buka bunga silat bolehlah. Tiba-tiba mentol idea dia menyala lagi. Nak ajak amoi Jepun katanya. Alamak. Aku bertambah risau. Mana pulak la dia nak cari Amoi Jepun ni? Dia kata tak apa. Itu small matter. Dengan langkah romeo dia pergi ke kaunter Mac Donald di Shinagawa Street dan mengayat seorang amoi jepun, dikaunter Mac Donald. Kami perhatikan. Berabuk dia speaking. Macam kasanova baru terlepas dari Itali. Lebih kurang macam ni.

Said : Errr..Miss. Hi..I’m planning to have some happy time with my friends tonight.

Amoi Jepun : (..mengangguk-angguk sambil tersenyum..)

Said : Errr.. probably we would like to find a good disco around here, do you have any idea where is the good place for that?

Amoi Jepun : (..mengangguk-angguk sambil tersenyum lagi..)

Said : Errr..I wonder probably you would like to join us? Can you? I’ll buy you a dinner.

Amoi Jepun : Err..yes sir. What you like to have again? Fish Burger? Or Cheese Burger with Fries? Any drink? Coke? Sprite..sambil tersenyum lagi. Dan mengangguk-angguk lagi.

Kami: HAaaahAHAHaahhAHHhaa….padan muka ( kami gelak bagai nak putus urat kentut). Aku dah kata. Kalau setakat pelayan Mac Donald kat Jepun, dia orang cuma hafal beberapa patah perkataan English. Yes Sir ! Fish Burger! Cheese Burger! Fries… Sudahnya kami tak pergi hari tu. Selamat aku. Hahahaha.

2 comments:

bride-to-be said...

cukupla...asal nama dia pedang...

OmbakHijau said...

Mawar,

Orang tua kata asal tak kempunann..