Thursday, January 24, 2008

Goyang Gerudi Inul (18Sx)

Suatu petang. April, 2004. Di Datai Resort, Langkawi. Waktu santai. Selepas selesai satu mesyuarat antarabangsa. Aku dan teman-teman dari Indonesia bercerita. Tentang keajaiban. Aku tahu. Negara jiran ini kaya dengan cerita misteri. Tapi cerita yang satu ini. Benar-benar merujakan. Kisah seorang penyanyi. Yang bisa menukarkan pedang menjadi keris. Yang lurus menjadi bengkok, hanya dengan goyang gerudinya. Untuk seketika. Aku terfana. Cuba menangkap maksud cerita. Setelah beberapa saat.. “OoooooOooo..” baru aku faham. Patutlah suami si Inul senyum selalu….

Ps: Cerita ini bukan untuk difahami dan ianya sukar untuk difahami (bagi mereka yang belum baligh laa..)

6 comments:

joQ said...
This comment has been removed by the author.
joQ said...

Teringat aku kisah bagaimana Sultan P. cari calonnya sebagai ganti Permaisuri. Dipanggilnya semua stewardess sorang2 dan suruh sorang2 kacaukan kopi dalam cawan baginda. Sama je..boringnya..tapi yang satu ni.sudu ditegakkan saja; yang bergerak ..CAWAN..wah..inilah yang Beta cari!!!hehehehe!

blackpurple @ jowopinter said...

Ha ha ha!

Faizal said...

memang wajar entri itu bukan utk difahami kerana saya juga sangat yakin dan percaya, mereka yang belum baligh sangat sangat la sukar utk memahaminya

AtiQah said...

erkkk...saya tak patut baca entri ini...aaaaa....

ah tok said...

entri ni perlu telus dan jujur seadanya. Sunting ia. Hahaha