Saturday, January 19, 2008

Epilog Dari Tokyo (3)- Diaper @ Pampers Angkasawan.

Sebelum Dr. Sheikh Muzaffar memasuki satellite station, aku dah masuk dulu. Bukan yang di ISC tapi di Tusukuba, Ibaraki. Ini satellite station terpakai. Lebih kurang 1 jam perjalanan dari Tokyo Station. Walaupun Ayah Pin dakwa dia dah sampai langit, tapi tak boleh dijadikan bukti sebab dia lupa untuk sain buku pelawat di ISC space station. Tak ada bukti. Kalau masuk court kena buang kes.

Ibarat rusa masuk kampung. Kami ber-enam tercanggak-canggak melihat kecanggihan teknologi angkasa lepas. PR Tsukuba Space Station, seorang Amoi Jepun, bersungguh-sungguh menerangkan dalam slang US nya sambil menjeling pada Said Al-Joker yang turut bersungguh cuba mengoratnya. (Said berjaya juga bergambar dengan Amoi tersebut dan mendapatkan alamatnya untuk tindakan susulan. Ceh!).

Dalam banyak-banyak bahan pameran, aku teruja dengan pakaian astronaut tu. Canggih. Banyak button. Harga dalam 10 juta dollar sepasang. Otak kanan aku merawang. Cuba cari jawaban. Susah nak pakai baju ni. Mesti susah nak buka. Kena pakai berhari-hari. Macam mana nak kencing-ber*k? Dengan bangganya aku tanya. Dalam slang US juga ( tapi versi Ulu Selangor). “Err..Miss. How this astronaut want to Pee or Poo ?” Dengan bangganya jugak, PR tu menjawab. “ They have special diaper for that purpose. The diaper will process that waste”. “Oooooo” angguk aku, tanda faham. Tak apalah. Aku tak nak jadi angkasawan. Walaupun aku pernah ada cita-cita dulu. Aku lebih selesa dengan jamban duduk atau jamban cangkung. Atau setidak-tidaknya di tepi sungai ataupun di tepi semak. Itupun kalau aku ikut expedisi masuk hutan berhari-hari. Rekod terlama aku pernah tak ber*k adalah selama 5 hari dalam hutan. Bukan apa. Takut pak hitam atau pak belang sekodeng aku nanti. Maklumlah buat projek tersembunyi… Hmmm.


Gambar seorang "angkasawan" terlepas di satellite station yang sedang dlm pembikinan.

2 comments:

Deo said...

wahahaha...
5 hari tak v3r@k?!
mesti satu macam bau, tipissss je bila dia keluar.. wahahahah

OmbakHijau said...

Rasa macam batu juga yang mau keluar...ekekekeke.